misialala.pl

Blog tematyczny dla rodziców i dzieci

LifestyleRodzice

Jak nie przytyć w ciąży i utrzymać prawidłową wagę?

Jak nie przytyć w ciąży i utrzymać prawidłową wagę?

Ciąża to bez wątpienia bardzo wymagający czas w życiu każdej kobiety. Każda z pań ma własne przekonania na temat ciąży. Sporo z nich dotyczy wagi. Niektóre kobiety sądzą, że w ciąży trzeba jeść za dwoje, dlatego nie przejmują się nadprogramowymi kilogramami. Inne wiedzą, że w ciąży je się tak naprawdę dla dwojga, dlatego trzymają rękę na pulsie i sprawdzają kaloryczność posiłków.

Waga w ciąży

W ciąży waga kobiety musi się zmieniać. Związane jest to nie tylko z tym, że rosnące dziecko waży coraz więcej. Więcej ważą również wody płodowe i powiększająca się macica. Jednym słowem to zupełnie naturalne, że tyje się kilka kilogramów. Warto jednak pamiętać o tym, że nadprogramowe kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt kilogramów to już po prostu trochę przesada. Oczywiście niektóre kobiety tyją tyle w ciąży, ale zawsze warto konsultować to z lekarzem. Niestety może to oznaczać na przykład cukrzycę ciążową i sytuację, że dziecko zbyt mocno przybiera na wadze. Z reguły mówi się, że optymalnie w ciąży kobieta powinna przytyć około 7 lub 8 kg. Waga wielu kobiet zwiększa się o około 10 kg i to jest jeszcze w porządku.

Jak nie przytyć w ciąży?

Co zrobić, aby w ciąży nie przytyć zbyt mocno? Po pierwsze mieć świadomość tego, że w ciąży je się dla dwóch osób, a nie za dwie osoby. Oznacza to, że na początku ciąży tak naprawdę kaloryczność posiłków nie powinna być mocno zwiększona. Jeżeli kobieta od początku ciąży folguje sobie i zwyczajnie obżera się, ponieważ kierują nią kulinarne zachcianki, waga będzie bardzo szybko iść w górę. Nie jest to zdrowe. Pod koniec ciąży kaloryczność posiłków powinna być zwiększona nawet o około 500 kalorii, ale mowa tutaj tak naprawdę dopiero o 8 czy 9 miesiącu.

Świadomość ciążowych zachcianek

Warto mieć świadomość, które z ciążowych zachcianek to tak naprawdę tylko i wyłącznie folgowanie sobie. Przecież jeżeli kobieta objada się słodyczami lub tłustymi potrawami to tak naprawdę wcale nie wzbogaca swojej diety o składniki odżywcze, które są potrzebne dziecku. Jeżeli ma się świadomość tego, że dieta pełna jest pustych kalorii, łatwiej się kontrolować. Muszą robić to szczególnie te kobiety, które przed ciążą miały lekką nadwagę, a także panie mające tak zwaną tendencję do tycia. Poza tym większą uwagę na kaloryczność posiłków powinny zwracać kobiety, które mają ciążę zagrożoną i z tego powodu muszą prowadzić bardzo oszczędny styl życia. Kobiety, które są aktywne i raczej nigdy nie miały trudności z utrzymaniem prawidłowej wagi, z reguły w ciąży tyją odpowiednią liczbę kilogramów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *